Friday, December 3, 2010

Hati Baik??

Alhamdulillah. Semua kembali seperti sediakala selepas apa yang berlaku. Redha, perkataan yang paling sesuai. Segalanya kembali dalam 'mood' asal walaupun kadang-kadang rasa tak macam dulu. Tapi, hidup perlu diteruskan.

"Weh.. salah la.. I appreciate it!". Tergelak sendiri aku bila dia sempat lagi betulkan ayat. Hahaha.. Tapi memang salah pun 'grammar' aku. Hahaa. Itu la dia perangai seorang umat yang aku sendiri tak kenal tapi cukup buat aku selesa untuk tanya apa jua pendapat. Walaupun, kadang-kadang ada saja yang cuba untuk buat aku cukup rasa diperbodohkan. Tapi, aku layankan juga sebab itu semua tak menjadi masalah pun. Kalau dia memang betul ade ilmu, memang orang kurang ilmu macam aku ni akan cepat terasa.

Hmm. Hasil daripada aku memulakan habit baru semenjak berkecimpung di arena 'penunggu rumah'.. hehe.. Seorang yang boleh dikategorikan sahabat dan baru-baru ini boleh jadi pembimbing ~maybe..?? Allah je la yang tahu.

Perangainya cukup buat aku selesa walapun aku dah bagi cop sedikit sewel kat dia. "Ko jangan jatuh hati pulak sudaa". Tergelak sendiri aku malam2 ni weh. haha. Kelakar pun ye juga. Dah tentu-tentu la tidak mungkin. Dia ada life dia, dan aku ada life aku. ~haha.. confident level paling tinggi aku ni bila berkata-kata.. haha..~kuasa Allah.. siapa boleh lawan.. SubhanaAllah..~

Hmm. Semua tak lari dari ada masalah. Kalau bab kerohanian memang susah nak tolong. Bak katanya "masalah yang berkait dgn manusia lain, bukan masalah sebab boleh selesai. Tapi, masalah dengan diri sendiri baru batul masalah". Betul juga. Sebab, penyelesaian adalah sukar.

Cukup aku kata dia boleh tahan jugalah kerenah, ilmu dalam keadaan cukup stabil, bekerja, sambung study lagi tapi sedikit sewel plus jiwa kacaw. Hahaha.. Whatever! Tapi aku doakan dia dapat cari calon teman hidup macam mana yang dia nak. Dengan kata lain, "masuk otak" dan bila 'hati' kata "yes". Bukan aku kata, tapi tuan punya badan yang kata ;p.

6 comments:

sePatu~gadIs~ said...
This comment has been removed by a blog administrator.
s a r said...

uih.. jgn dsbut2 itu nma.. diulang.. jgn dsbut.. kerana milik org kini.. haha..

Sitikus~ said...

milo tabur satu!
siap!!!!!!!!
heheheheh..
org pahang memang bole dipakai walaupun sedikit gila2..ehhhe

s a r said...

ct>
heeley.. yer2 je la kaw. perasan sudaa..
milo ais tabur satu.. kasi antar skrg beb,.
hehe.. thankz baca beb..~kaw bce ke x? ke kaw komen je ni?? (sambil pegang dagu aku ni.. ;p)

Sitikus~ said...
This comment has been removed by a blog administrator.
s a r said...

hahaha.. thankz la beb.. aku taw kaw bca..
kalau kaw dah kata bca, memang kaw baca..
hehehe..
kaw tu.. terperasan lebey dgn PAHANG kaw tu..
hahhaaa
thankz beb baca.. heee