Tuesday, December 21, 2010

Ketidaksedapan Hati

Ni aku yang tak berapa nak suka ni. Tak sedap hati. Apa aku nak buat ni bila segalanya serba tak kena ni. Nak mengeluh memang tak boleh ni. Ish,.. Tabahlah wahai hati.

Hmm. Rasa hati. Apa yang aku rasa kini? Macam orang dah tak ada hati pun ye jugak. teringat mak abah marah sabtu lepas. Huu. Sadis. Gara2 tak selesaikan perkara2 yang sewajarnya telah pun selesai. Tangguh punya pasal, kan dah kene marah ;p. Rasa berdosa pun ni ada jugak sebab taknak dengar kata. Kalau campur tolak bahagi darab kuasa dua dosa2 dulu? Uish. Takut je. MasyaAllah. Sesunguhnya hambamu ini ingkar serta alpa kepadaMu. SubhanaAllah.

Walaupun tak ada hati, tidak bermaknanya aku sedih. Aku dah berjanji taknak bersedih lagi sebab tiada guna pun. Cuma, keadaan aku kini berbeza. Cuba untuk menjadi yang lebih baik dari sebelumnya. Nak jadi yang lebih kuat dari sebelumnya. InsyaAllah.

"it come and one day it will go"
. Tu kata-kata yang aku dengar dari dialog telemovie "Keabadian Cinta". Persediaan untuk itu adalah harus. Setiap kali ada pertemuan, tiap kali tu jugalah ada perpisahan. Yang membezakan antara pertemuan dan perpisahan adalah waktu. Biar waktu yang menentukan. Tapi, andai persediaan telah dilakukan tapi akhirnya masih tidak dihadapi??

Yang terbaik adalah muhasabah diri dan kembali kepadanya dalam erti kata yang sebenar. InsyaAllah. Hanya Dia dapat membantu kita untuk mengembalikan rasa dan semangat yang telah hilang di kala menghadapi sebarang dugaan dan cabaran. InsyaAllah.

~kenapa time macam ni air mata perlu keluar bila dengar lagu Maher Zain. Ishh..

2 comments:

Sitikus~ said...

beb, nakmo camtu..
tak sedap hati tu memng selalu terjadi,,
tapi beb, kuatkan semangat.
insyallah ia akn hilang,.
gembira2kanlah hatimu seindah suria pagi~

sar said...

seindah sinar suria.. yg mmbwa cahaya..hehe..
hmm.. thankz beb sbb sudi bce. huu..
hmm.. mayb ni smntara je. aku try la ni beb..
akan hilang.. cuma masa je aku xtau..