Sunday, December 19, 2010

Terlupa

hmm.. ni yg aku malas ni klau dah terlupa. Apa yang aku nak taip pun boleh terlupa. Agaknya, satu kekurangan aku ni tak boleh multitasking aku rasa. Kalau buat satu bende kene fokus pada satu benda. Kalau tiba-tiba aku buat kerja lain, confirm kerja yg aku tinggalkn tu jadi tak berapa nak betul. Ibuku sllu marahkan aku klau aku buat satu kerja, mestu ada yg tak kne klau dah bnyk sangt kerja yg aku buat.

"ape la yg kaw dah buat ni. lain kali, klau satu kerje x settle, kaw jgn buat kje lain lagi. habis tergendala nanti semua ni"

Hehe. Macam2 hal. Tapi, itu memang aku akui. Aku dah cuba untuk lakukan multitasking. Tapi, bukan semua berjaya. Contohnya kalau kat dapur. Sedang aku goreng telur, pd mase same mak aku sruh tgok kuah gulai kat sebelah dapur, confirm aku TERbiarkan kuah gulai tu walaupun kat sebelah. Tp, bila aku dah fokus pulak kat kuah gulai tu, confirm telur aku greng tadi geseng (hangus la..) haha.

Orag boleh buat multitasking ni memang aku respect la. Segalanya dilakukan dalam satu masa then, hasilnye nanti pun superb. Aku cuba nak jdi mcam tu, but i can't. Allah dah jdikan aku yang memang tak brpa nk boleh buat multitasking ni. Kalau dah buat, hasilnya nant 'just nice' je. hehe. Tapi, kalau aku dah fokus pada satu benda, aku akan pastikan hasilnya pun superb! lgi superb dari yang boleh buat multitasking. hehe. InsyaAllah.

Uihh. Ape yang aku nak tulis tadi hilang begitu sahaja nih. Hmm. i'll be back with a new post! Already get but not much time. Seperti ku dengar mak ku melaungkan namaku. haha. cepattt!!!

No comments: