Monday, December 27, 2010

First Day and Congratulations

Yer yer je la aku sampai awal pukul 8 dah terpacak kat situ. Dekat 2 jam la baru nak mula. Cess. Sape yang tak on time ni? Aku ke mereka? Uihh. Maka datanglah seorang mamat ini bertanya kepadaku. Dah la pakai speck hitam, aku paling tak suka betul la orang pakai speck hitam cakap dengan aku. Cehh. Dia pun berkata:

"kaw tunggula encek R datang, jap lagi dia ajar"

Hampeh. Baru la nak bagitau. Kalau lambat seminit lagi memang aku dah angkat kaki terus balik rumah dah. Ingat dah tak nak ajar aku dah. Naseb baik la En. R sangat la sopan dalam berkata-kata. Haha. Hilang nervous oi! Hehe. First time bawak roda empat ni, memang haru gak la. Punya la aku control nervous. Hehe. Tapi nasib baik la pun aku boleh relax je. Haha. Konon macam dah biasa bawak pulak. Dengan lafaz bismilahirrahmanirahim la ianya bergerak. Hehe. Sikit nervous, past 5 minit ok je dah hehe.


Hmm. Sebelum terlupa,congratulations to Malaysia Football Team menang 3-0 dengan Indonesia. Haha. Punya la aku excited tengok sesorang depan tv sebab hero-hero kat ruma aku pegi stadium tengok. Cehh. Aku je yang layan sorang kat rumah. Time nak gol je mula la nak terjerit. Haha. Sekali kene marah daa dengan my mom. Tak pasal-pasal aku kene tengok tv yang jauh sikit. Hehe.

Lepas je game, aku pun pegi la jenguk2 chat room. Tiba2, ada fanatik Indon dok sibuk kutuk-kutuk player Malaysia. Ntah ape2 ntah. Dah kalah, lagi mau bisingkah. Haha. Siap nak salahkan laser dari penonton Malaysia pulak sebab kalah. Dah nama pun psikologi trick. Lagi mau marah. Kata-kata yang diorang bagi memang macam orang takde tamadun la. Walhal, time gol, takda kene mengena dengan laser tu pun. Hehe. Whatever la, janji Malaysia menang. Hehe. Just 90 mint left for winner. Tunggu 2nd game kat Indon. Hope dapat yang terbaik. InsyaAllah. Go Malaysia! ;p

Hari ini juga birthday arwah nenda ke 70 tahun dan genap jugak 20 hari dia pergi tinggalkan aku sekeluarga. Semoga rohnya di tempatkan di sisi-sisi orang yang beriman. InsyaAllah. Al-Fatihah.

No comments: