Tuesday, December 21, 2010

41,840 Pencari kerja diserap??



Hopefully I'm one of the candidate! InsyaAllah. Begitu juga kepada rakan-rakan. Hope kita sama dapat menjadi salah seorang daripada mereka yang terpilih InsyaAllah.

Diharap, apa yang dipaparkan dalam Metro hari ni seperti yang diharapkan. Sebab, macam aku ni antara salah seorang daripada peminta kerja tersebut yang sehingga kini tidak bekerja. Bukan apa, aku jadi risau apabila kene bayar hutang pinjaman yang aku kirakan amatlah banyak. Kalau bayar ni, sampai aku ada anak pun belum tentu setle (hehe.. dh kawen ke.. haha).

Janji tetap janji la kan. Aku tak nak la pulak jadi macam sesetengah kes yang sampai suatu masa, visa tak lulus la, kene tahan di airport sebab ada hutang tak settle (takut lari ke luar negara), nak buat loan sangkut sebab nama dah kene balacklist dan segala-galanya nanti semua sangkut. Takkan sampai nama dah kuar kat semua surat khabar baru nak bayar kan. Malu beb! Huu.

Aku berharap sangat, lepas ni, ada la rezeki aku dapat kerja yang baik2 asal dapat bantu family aku. Cukup la parent aku yang dah susah2 sekolahkan aku sampai sekolah tinggi dan aku tak dapat balas jasa diaorang. Belum lagi tambah adik aku yang sedang bersekolah. Cukuplah aku tengok muka sedih diorang dengan masalah yang ada. Aku kalau boleh taknak tambahkan beban lagi. Ni dengan tak bekerja ni pun aku dah rasa bersalah sangat. Walaupun diorang tak pernah berungut aku tak kerja sampai sekarang. Huu. Sedih pulak tiba2 ni. Huu.

Sama2 la kita berdoa kawan2 supaya tahun 2011 nanti memberi sinar baru kepada kita semua untuk mendapat kerja yang baik2 dan mendapat kehidupan yang lebih bermakna dari yang sebelumnya. May Allah Blessing Us! InsyaAllah.

2 comments:

Sitikus~ said...

mudah mudahan,,
nakmo cepat ptus asa..
da rezeki insyallah dapat..
aku pernah merasa pe yg ko rase, sehingga kini masih terasa..huhuuu.
kalu la aku tahu sume ni nak terjadi..
better aku tak perlu pinjam ptptn dan duk keje kat sini,,
tapi ape leh wat, semua ketentuanNYA

sar said...

thankz baca! hehe
thankz beb,. mudah mudahan..
i'll try my best! hehe
hmm.. tu la beb.. bende dh jdi kan. semua ketentuanNya.
ada hikmah kan ape yang jdi ni. huu
thankz again!