Saturday, January 1, 2011

01.01.11


Live from Sydney last night. ~thank u yahoo search. hehe.


Alhamdulillah. I'm still breathing on this earth of Allah. I need to start with a new life, new breath and new determinations. I hope there will be the best of Truth. InsyaAllah. ^_^

yeahh.. change the mood! Hehe.. enough to write in English. hehe. back to normal.

Sana sini aku lihat manusia menyambut perayaan tahun baru. Sana sini langit disimbahi cahaya firework. Aku bukan bercakap mengenai di sini sahaja, di serata dunia menyambut kedatangan 2011. Bagi yang non-muslim, memang ini acara yang amat dinanti-nantikan. But, for muslims, whether it is appropriate for them? Hmm. Aku rasa, boleh tanya dengan diri sendiri. I think, just by greeting the new year is sufficient and need not be greeted with a big events. But, it enough for me la. I don't know what other people thinking. Individual rights. Hehe.

Aku teringat blog seorang sahabatku mengenai sambutan tahun baru di UK (not ulu kelang ok! hehe). Ye la, dia time tu pun first time kat negara orang, maka teringinlah juga melihat bagaimana suasana di tempat orang kan. Hmm. Tapi, apa yang dia kongsikan adalah amat menakutkan. Sebab, apa yang dilihat sudah tentulah bertentangan dengan ajaran dan agama kita. Aku rasa, iman pun boleh goyah dengan apa yang dilihat. Kalau setakat persembahan firework tu, mungkin tidak mengapa kot. Malah, memang superb. Tapi, bagi orang yang meraikannya dengan air setan tu, menari-nari antara lelaki dengan perempuan, bergesel badan dan sebagainya la. Pakaian masing-masing tak perlu dipersoalkanlah. Memang begitu. Halal segalanya bagi mereka.

SubhanaAllah. Rakanku serta sahabatnya yang lain terus pergi meninggalkan tempat berkenaan dan hanya melihat keindahan firework dari jauh je. Like what i said earlier, boleh goyah kalau dah berlama-lamaan kat situ. Hehe. Hmm. Bagi yang Muslims, dah tentu la boleh bezakan mana yang halal mana yang haram right?


May Allah keep me from the wrong things. InsyaAllah. I also remind to myself. I hope I'm always accompanied by the blessings of Allah. InsyaAllah.

Live from kLcc last night!

3 comments:

Sitikus~ said...

Aku rase aku kenal kawan hang tu..hehhhehe.
ops!heee..
beb, rasenya blum terlambat ag aku nak ucapkan selamat menyambut kedatangan tahun arnab..hhuu..
semoga segala impian,plan, dll kita sumea tercapai..
insyallah..(^^,)

Sitikus~ said...

beb, rasenya aku kenal sape kawan hang tu..ops!ehheeeh..
beb, rasenya blum terlambat ag aku nak ucapkan selamat menyambut kedtgan tahun arnab 2011~
semoga segala azam akan tercapai tahun ini(^^,)

s a r said...

hahaha... diam2 sudaa.. ngee... ttbe je nk tringatkan.. nk wat cmne.. hehe..
tankiu2 beb.. hehe.. hope segala yg kt rncgkan pd tahun yg baru ini lebih baik dr sebelumnya.. InsyaALlah..