Wednesday, January 12, 2011

Miss


Miss Her, Miss Him, Miss Them..

Rindu...
Bila rindu akan sesuatu, mula hati tak keruan, gelisah semacam, apa yang dilakukan confirm serba tak kena. Buat kerja serba tak ikhlas sebab rasa ada yang tak betul. Hati mula rasa kosong. Lepas tu, mula buat perkara-perkara yang kalau boleh untuk menghilangkan rasa rindu tu.

Apa nak buat kalau rasa rindu bertandang dalam hati. Maak ai! Confirm pening kepala beb. Siapa yang tak pernah rasa rindu? Aku pun tak terkecuali. Apa yang dibuat semua serba tak kena. Tambah pulak kepala makin kusut, serabut dan jiwa mula kacau! Hehe. Kalau aku, bukan setakat tu je, mula la darah tu rasa xsampai naik ke kepala je. Pening datang migraine bertapak. Segala hormon dalam badan tak stabil. Haha.

Kalau dah rindu, antara perkara yang akan dilakukan adalah; mula mencari punca-punca yang menyebabkan rindu. Walaupun mulut dah kata tak nak rindu or buat apa-apa pun. Padahal dalam hati, beriang ria pesta nak jugak tahu sebab rindu tahap apa ntah. Hehe.

Contoh bagi kes-kes orang bercinta ni. Mulut dah kata taknak ambil tahu atau sebarang perkaitan lagi dengan sidia. Tapi dalam hati, melonjak2 nak tahu. Haha. Bukan takat tu je, mata pun mula nak tunjuk rasa teruja bagai. Tak dapat jumpa orang, tengok gambar or barang2 kepunyaan sidia pun dah cukup dah. Haha. ~kelakar plak tetiba. hehe.

Tu contoh bagi orang bercinta la. Tak semestinya rindu pada kekasih kan. Boleh juga rindu pada mak ayah, atau sesiapa sahaja la. Aku teringat la dulu time aku mula2 duduk hostel. Sadis jugaklah. Yela, budak tak pernah duduk asrama, macam tu la. Homesick terlebih. Hehe. Kalau bawak makanan yang dimasak oleh mak, confirm la nak kene habiskan jugak sebab tak sampai hati nak buang, pastu mesti terasa nak menangis kalau tiba2 tak larat nak habiskan. Huu. Then, mula la teringatkan mak kat rumah. Hehe. Tu dulu la time study dulu. Kalau ada rezeki kerja pulak, ntah kat mana pulalah tercampaknya kan. Hehe. Homesick lagi la jawabnya. Haha.

Tapi, lain pula kepada yang rindu terhadap perkara-perkara perbuatan. Contohnya, rindu pada bulan ramadhan yang telah berlalu kerana, tidak pasti sama ada sempat atau tidak untuk ramadhan yang akan datang. Huhu. Sadis! InsyaAllah dengan izinNya.

~tiba-tiba aku terasa ada perkara yang tak sempat nak buat pada ramadhan yang lepas. Berkesempatan lagikah aku? Wallahua'alam. May I be given another chance by Allah. InsyaAllah.

5 comments:

Sitikus~ said...

HEHEH.. jiwa kita serasi..
rindu rinduan..hehe.
tu sal aku mesej ko..hik3..
i mis u so much sayang~hik3..

sePatu~gadIs~ said...

ehehhehe...
btl2.. rindu... mengajar ak menyayang..
mengajar ak menepis eg0... sbb ak berani nyatakan rasa itu... wlau malu.. pergi jahanam malu itu..
biar org taw... sbb sesungguhnye perasaan ak itu suci... ahahha...

sar said...

sitikus~

hehee.. serasi bersama,. wee..
i miss u too dear!

sepatu gadis~

gegege.. rindu rinduan.. haha..
hmm.. btul la tu.. menepis sgla ego..
cume, org yg tlebey ego je akn kmpunan sbb dia agung2 kan ego dia dr mluah ape yg dia rasa.
cewahh.. lebih2 plak aku.. hahaha

sePatu~gadIs~ said...

melebeh sesekali d haruskn..
jgn amalkn.. buruk pdh.. nt tpkse makan berlauk kan eg0... masin nt dek tertelan aermate.. ahaks

sar said...

cehcehceh... ayat sanskrit dah kaw ni..
ke mlyu kuno.. haha..
nsi goreng pun sodap.. ngee..
aku maw mkn lauk ikn keli msk smbal je.. huu..
lme dh xmkn... hee