Saturday, July 23, 2011

Betulkan niat

assalamualaikum...

Betulkan NIAT!!!


















































































































































































































































































































































Betulkan NIAT!!!


betulkan niat kaw s a r!!!

apa yang diniatkan biarlah kena pada tempatnya.
bukan rezeki, bukan kesenangan, bukan kemudahan menjadi tujuan
cukuplah Dia menjadi keutamaan
kerana yang apa diinginkan akan menyusul seiring 
tapi kena dengan niat yang SEBENAR s a r!
remember that!!!
astaghfirullahal'azim...
astaghfirullahal'azim...
astaghfirullahal'azim...

wassalam.

18 comments:

Kakzakie said...

Kena selalu ingat sebab selalu alpa. Sebaik ingat patah balik dan betulkan niat kita....

s a r said...

ye kak. sekali tergelincir, sepatutnya kene terus bangun cepat2. tapi lain pulak jadinya sekarang.
astaghfirullahal'azim.

thanks kak :)

dreamygirl said...

xdapat baca entri??
waa..dah tkar background..macam2 dah tkar -)

dreamygirl said...

lawa new appearance,sar..he2

s a r said...

hee. :D

ubah angin.

sebab angin monsoon tengah melanda pantai barat. :)

fuad ansari said...

amal itu lebih cantik dari mangkuk yg cantik..

amal yg baik itu lebih manis dari madu...

tetapi untuk beramal dengan niat yg ikhlas semata2 kerana Allah itu, lebih sukar dari meniti di atas sehelai rambut.. (",)

s a r said...

:)

yup. mudah dengan kata, payah dalam melaksana. tapi, ianya kena juga. sebab, memang itu janjiNya.

tiada yang lain.

thanks encek fuad. :)

Asakura said...

Waalaikumussalam...
Niat nak buat baik dah dpt pahala, niat nak buat jahat, dosa belum dicatat sebelum kita melakukannya.

Niat tu penting. Betulkan niat selalu... :D

s a r said...

yup. betul la tu. niat jahat, free je dah kena catit. hmm,.

kene sentiasa niat yang betul. tapi, itulah yang paling susah sebenarnya kan. lebih2 lagi ada yang menggoda segala. ataupun juga kerana terlalu taksub inginkan kesenangan di dunia sampaikan kita dah tersalah niat tanpa sedar kita.
astaghfirullahal'azim.

thanks ya.

p/s- eh, u change your name, u change your pict. :D

Asakura said...

Keadaan sekeliling boleh mengubah niat tu. Kdg2 rasa susah jgk nk kekalkan niat yg asal akibat godaan dan keadaan sekeliling.

saja je nak tukar mood... :D

ghost writer said...

kawan aku semalam pun cakap pasal niat.

betulkan niat kau,ophan.

astaghfirullahal'azim

s a r said...

:)

sentiasa ingat niat sebenar kita. :)

thanks yep sudi ke mari :)

ghost writer said...

are u man or girl?

s a r said...

not man :D

liyana said...

thanks kak..
peringatan utk sy gk..

s a r said...

most welcome dear :)

She's Gee said...

bace entri ni diiringi dgn lagu tema belog s a r memang terasa sayu la.....

s a r said...

~uhuu,

entry ni ditulis tika hati runsing dan sedikit kacaw gee. hee. but this song is one of my feveret. :)

thanks gee. :)