Sunday, March 20, 2011

Ku intai dalam rahsia :p

Assalamualaikum

Oh ini bukan lagu Jeslina Hashim ok! ~ :p

Cuba bayangkan...

Dalam diam ada orang yang memerhati, memfollow gerak-geri, jeling-jeling, tinjau-tinjau dan akhir sekali ada hati (bagi yang belum berpunya ~:p) dengan anda tanpa pengetahuan? hmm. Sudah tentulah kita curious nak tahu siapa empunya diri yang rajin-rajin memfollow segala perbuatan kita kan.

Kalaulah empunya diri itu lain jantina dengan kita, rasanya mesti ada something wrong kan? means more to 'rahsia hati' mungkin :). Agaknya la, sebab biasanya, kalaulah seorang lelaki yang bergitu curious dengan seorang wanita yang diminati, mestinya dia ada agenda yang lebih kepada rahsia hati a.k.a ada hati dengan si wanita itu.

Tapi, apabila melibatkan seseorang yang sama jantina dengan kita, tetapi kita tidak mengenalinya. Agak-agaklah, apa pula agenda yang sebenar. Bukankah ianya menambah curious di hati. Kalau dengan alasan yang baik tidak mengapalah. Alhamdulillah. Tetapi, menambah kerisauanlah pula seandainya melibatkan agenda-agenda yang kurang baik. Diharap tidaklah begitu.

Bayangkan pula kalau kita di posisi si pemerhati tersebut..

Waa, tentu sahaja macam-macam yang kita buat untuk mengetahui segala perihal orang yang menarik perhatian tu. ~cehcehceh, diri sendiri pernah buat dulu... :p. Kalau di alam realiti, mata tu sempat je nak jeling-jeling, risik-risik perihal si dia. Pantang ada info terbaru, mesti cepat je tau dulu. hee.

Tapi kalau zaman sekarang ni (kecanggihan alam maya), lebih-lebih lagi di laman-laman sosial, walaupun tak dapat nak jeling, pastinya kita akan selalu mengikuti perkembangan si dia. Memandangkan segala perihal diri selalu diberitahu melalui laman sosial. Tak payahlah kasi contoh, sendiri dah tahu laman sosial apa yang menjadi satu fenomena melanda dunia kini kan. Si pencipta pun dah tersenarai dalam orang yang terkaya paling muda di dunia kan. ~jawab dalam hati sudaa :p. Dalam alam maya, macam-macam yang kita boleh lakukan.

~gambar hiasan :p
Back to the topic! Perasaan curious tu rasanya lama-lama boleh hilang apabila orang yang memfollow gerak-geri kita tu tidak menunjukkan diri. Kira macam 'ku intai dalam rahsia' lah. :). Apa yang kita boleh buat kan. Takkanlah kita nak pakai terjah je si pemerhati tu. Risau pula jika kita tersalah tafsir yang dia ada niat tak baik. Ataupun sebenarnya, kita je yang terlebih perasan sendiri ada orang memfollow kita. Termalu pula nanti. hee.

Sewajarnyalah, andai kita suka memfollow seseorang itu akan kerana kebaikan yang dibawa dan ditunjukkan, tidak salah. Janganlah pula kerana ada hasad dengki khianat pula. Bagi yang ada 'rahsia hati' tu, seeloknya berterus-teranglah jalan yang terbaik dan jangan pula buat orang tersebut tertanya-tanya dalam masa yang terlalu lama. Sekian. ~nak nasihat orang pulak :p

No comments: