Friday, October 21, 2011

segalanya mungkin...

Assalamualaikum...



....kanak2 yang pendiam selalu bermuram durja dan suka mengasingkan diri dan menunjukkan yang emosi atau perasaan terganggu.... -unknown





*tapi saya dah besar...
psikologi gamaknya...

11 comments:

CikGu Ma said...

DAN KANAK2 ITU TELAH DEWASA DAN MENJADI GURU...errkkkk...

Kakzakie said...

Sebab itu dgn anak-anak jgn sesekali membuat mereka rasa terasing. Kakak dah ada anak dapat lihat perbezaannya bila mereka bermain sama-sama.

Abdullah said...

dewasa yg pndiam bgaimana...

s a r said...

#cikguma

~ehehe. alhamdulillah. lepas ni boleh jadi cikgu besar pulak. :D


#kakzakie

erm, sangat betul.
tapi kalau dah besar2 ni sendiri rasa terasing camna eh kak nak hendle benda tu? hmm..


#encik abdullah

pendiam masa kecil, parah zaman dewasanya. macam2 effect ada. rasa terasing, terpinggir, tak yakin... dsb.

Pia said...

"assalamu'alaikum sar..akak pernah rasa begitu semasa kecil dulu....bila dah besar panjang camni tk nak lah rasa mcm tu lg..anak2 akk pun alhamdulillah jenis yg happy go lucky...ceria jer..tp kdg2 ada lah part diorang ni mcm ada msslh jerk..time tu mmg agak teruk tau nk korek cerita...kena guna psikologi dan segala pengalaman yg ada...zmn skrg ni bkn org dewasa jer yg ada tekanan kan...hurmmm.."

dwaty said...

air yang tenang jgn disangka takde buaya... erk????

fuad ansari said...

situasi ni sering berlaku...

semakin byk cakap, semakin byk salah cakap dan semakin byk dosa..
semakin kurang cakap, semakin kurang salah cakap dan semakin kurang dosa..

nampaknya ada baiknya jugak jadi pendiam.. (",)

ghost writer said...

kau perasan jadi kanak-kanak ker,Sar.

haha.

s a r said...

waalaikumussalam kak.

yalah kak. saya dulu pun jenis tak banyak cakap. sekali dah bercakap, orang yang dengar plak tak tahan, eheh. cuma dah besar2 ni, memang kena banyak cakap. tapi berpada2. kadang2 kita ni kalau dah bercakap, tak sedar. banyak yang tak berguna dari yang baik.

dewasa ni la banyak sangat tekanan. macam2.

s a r said...

#cik dwaty

air tenang memang selalu banyak buaya. eheh


#encik fuad

ermm. betul. selalunya macamtu la. beringat2 masa bercakap. cakap bila perlu. terima kasih encik.

s a r said...

#encik ghost

~ahah, mana tau ni. jadi anak kecil kurang tekanannya. hee :D