Tuesday, October 18, 2011

Apalah salahnya :D

Assalamualaikum :D

tiap kali melewati...
say hai, hoi, ui,
paling kedekut, senyuman ku hadiah
walaupun tahu takkan ada sahutan
apatah pula balasan

mata yang terlihat, nampak janggal
pelik telinga yang mendengar
"barangkali gila budak ni"

mulut tak terjawab
namun mata ada jawapan
membalas dengan jelingan
ada tajam menikam
pejaman mata tak ketinggalan

tapi aku bahagia
tetap bahagia bila depan 'mereka'
walau mereka tertambat,
sesama makhluk penumpang
apalah salahnya bertegur sapa
masing2 bahagia :)


:D

18 comments:

Pia said...

"assalamu'alaikum...hari ni baca entri kaw paling simple pendek tp padat..akk lak mcm susah nak komen..kalau kaw tulis panjang2 berjela lg senang akk paham dan bagi komen..hehehe..apa2 pon senyum...senyum..moga terubat segala duka..akak sebenarnya tgh pening pala ni..pusing jer sar..itulah org kalau jarang kena sakit sekali kena macam rasa seksa sgt w/pon setakat pening2 lalat..."

dwaty said...

"kalau aku salah sila TEGUR... insyaallah aku pun akan rajin2kan diri SAPA kamu... barula dinamakan berTEGUR SAPA"...

pinjam ayat sorg blogger... hehehe

CikGu Ma said...

assalamualikum cumil...senyum sket...tak kena bayar pun..kan..kan...^^,

Kakzakie said...

Dlm bas ke LRt ni sar? Kena hati-hati juga. Bimbang senyum di salah-tafsir, masam pun dicemuh - kena berpada-padalah

~PENCHENTA~ said...

Senyum jugak. Semoga semua bahagia. :D

Eh. Akak tgh konvo ke? :D

ghost writer said...

ya apa salahnya kalau itu masih mampu menggembirakan yang lain.kegembiraan itukan juga harus dikongsi.

Tasha said...

hehe,moooooooo~~~~

fuad ansari said...

nak berkawan dengan depa nampaknya..

insyaAllah, leh dapat susu free.. (",)

p/s:nape tak bagi salam je??? mana tau kalau2 depa pandai jawab salam..(",)

Asakura said...

pgl hoi, hai, ui kat lembu ke?? siap dpt renungan tajam lagi...hahhaa

p/s: tukar binatang kesayangan ke dari kucing kpd lembu>??? hahahaha

maCy said...

selamat raye aji eh eh :D

s a r said...

#kak pia

waalaikumussalam kak, eheh. ni takda mood gamaknya. sewel sebentar. eheh. nanti ada masa terlebih, panjanglah bebelasan saya :D

pulak pening? ada sakit ke kak? ke busy sangat? HBP over. ~eheh.

get well soon kak. :)

thanks sudi ke mari.

s a r said...

#cik dwaty

~eheh. boleh2 bertegur-teguranlah kita sesama makhluk ni. :D


#selamat pagi CIKGUMA :D

waalaikumussalam. takda takda takda. free sumenya. hehe

s a r said...

#kakzakie

~eheh. kak, bukan kat lrt ni kak. saya nak pergi jog, memang 'mereke2' ni duduk kat tepi jalan. makan tidur situ smentara tunggu korban. eheh. memang saya selalu senyum dengan dorang. tegur pun banyak kali. sampai mymum pun terkejut saya tegur lmbu2 tu. eheh

s a r said...

#wahai PENCHENTAqu :D

inshaAllah bahagia atas keizinan dariNya :)

pulak konvo mydear. akak dah lama konvo dah. keje je ntah apa2. uhuu. maka kamu, belajar sehabis baik ok PENCHENTAqu. :D

akak baru ingt nak sambung stdy tempat kamu, tapi date mcm dh tlepas pulak. adoi!

s a r said...

#encik ghost

sangat betul. kebahagiaan hak milik setiap insan :D

#tasha

ahaha

s a r said...

#encik fuad

sesekali. bukan selalu. kekadang, mereka ni lagi best sebab dengar je apa kita nak bebel pun. eheh

~ahah. susu pun tak minum. :D

pernah gak bagi salam, tapi dia jeling semacam je. takut hamba. :D

s a r said...

#cik macy

~ehehe, tengah standby la tu. eheh

s a r said...

#encik askura

ehee.. sesekali ku terasa teringin.. ~eh, ternyanyi pulak :P