Thursday, June 23, 2011

Segenggam tabah

Assalamualaikum... ~_~


Bertali arus dugaan tiba
Menakung sebak airmata
Namun tak pernah pun setitis
Gugur berderai di pipi

Tidak ditempah hidup sengsara
Suratan nasib yang melanda

Menongkah badai bergelora
Diredah bersendirian

Bagaikan camar pulang senja
Patah sayapnya tetap terbang jua
Sekadar secicip rezeki
Buat yang sedang rindu menanti

Segenggam tabah dipertahankan
Buat bekalan di perjalanan
Kau bebat luka yang berdarah
Kau balut hati yang calar

Telah tertulis suratan nasibmu
Derita buatmu ada hikmahnya
Terlukis senyum di bibir lesu
Tak siapa tahu hatimu

Biarpun keruh air di hulu
Mungkinkah jernih di muara
Biarpun jenuh hidup dipalu
Pasti bertemu tenangnya





~lemaw~ sabar my dear :) 
Ujian datang dipaksa, dugaan datang tanpa dipinta...
Selesai satu ujian, dugaan lain yang menyusul datang...
Sebesar mana juga dugaan, ujian, kesabaran hati yang paling penting tika ini.
Apa lagi yang kita boleh buat selain berdoa dan terus bersabar...
sabar...
sabar...
sabar...
sabar lagi...
&
sabar lagi..
terus bersabar...




^__^
ganbatte!
sabar lagi s a r!
buat rakan-rakan yang disayangi juga.
sabarlah sahabat! 

19 comments:

liyana said...

yup..terus bersabar...=)

Mohd Yusuf said...

sabar tu ada tahap...kalau tak leh sabar, lepas kan je. ha3

iyan shazlind said...

ye s a r...bersama kita membenihkan lagi sifat sabar extra dihati kita..walau kadang hati rasa tak tertahan namun yakinlah yg Allah tak pernah biarkan kita sendirian...

s a r said...

*cek liyana

:)


*encek mohd yusuf>

ahah. kalau lepaskan, maknanya saya dah kalahlah dengan hati sendiri. maka, disebabkan tak nak kalah, we should fight la. eheh.

p/s- nama kamu ni mengimbau kembali sejarah silam ku la. ~uhuu


*cek iyan shazlin

yup. itulah yang sedaya upaya sedang lakukan. risau secubit semangat yang ada ni terus lenyap. need some booster to make level up! InsyaAllah. Hanya Dia yang dapat membantu. :) thanks a lot!

Piasara said...

"akak ni dah lama bersabar..dari kecik2 lagi dah diuji macam2...syukurklah sbb setakat ni akk lom penah menyerah..sabar dan sabar terus.."

fuad ansari said...

sedap kamu nyanyi.. (",)

sabarlah sabarlah ahai cek mek molek.. (",)

Kakzakie said...

Mudah nak kata sabar pada siapa saja bila utk tujuan menasihati. Bila kena diri sendiri berkali-kali cuba membawa sabar itu menelusuri sanubari namun bila tebing sabar tiba penghujungnya tubir mata mengalir air jernih yg tidak diundang.

Apa perlu kakak kata "sabar sar....sabar" pilu juga jadinya.....Namun hidup kena teruskan juga sayang....

s a r said...

*kak pia>

kehidupan akak sekarang mesti berkat dari kesabaran akak kan. Alhamdulillah. sabar terus bersabar je yang kita boleh buat kan. itu yang terbaik. :)

s a r said...

*encek fuad ansari>

~eheh. sedap sangat eh. :D

yup. itulah yang sedang dilakukan dan akan cuba sedaya upaya terus menerus bersabar. thanks encek! :)

s a r said...

*kakzakie >

:') touching sekejap.

terima kasih akak. :)

hmm, betul tu kak. cakap memang senang. nak nasihatkan orang memang senang. tapi yang sebenarnya sabar tu lah ujian yang paling hebat sekali untuk lakukan. paling berat sekali untuk ditunaikan.

juraian ditubir mata hanya kerana bersabar. tapi itu lebih baik dari kita lepaskan dari apa yang terbuku tu tak tentu hala kan.

thanks a lot kak :) so much. sayang akak lebih. :)

hansuke said...

eh, bukan ayat ake ke ni? "sabar je sar..." hehe~ aku malas nk tulis panjang2, nanti ko cakap aku bagi ayat sedih lak..huhu~

Mutiara Bernilai said...

s0d ba ra,,

sabar~

suka |agu tu!

s a r said...

*encek hansuke>

ake?? ~ahaha

yela yela. tapi aku okey je. hari ni kuat sikit dari semalam. :p

aku ingat lagi cerita pasal bukit kaw tu. siap jadi entry lepas lagi. ahah. thanks beb :)

s a r said...

*miss pearl :)

yup. S A B A R .

:) thanks miss pearl ^^,

Wan said...

hi cik Sar :)

Sabar itu indah..

Sabar itu kn sebahagian dari cabang iman..dan iman itu tmptnye di Syorga..

bykkn berdoa..dan semoga cik sar dikuatkan hati dan iman untuk terus bersabar ye..dan semua ujian tu ada hikmah nye kn ;)

s a r said...

hi encek wan :)

yup. itu yang sedaya upaya buat ni supaya tak kalah dengan hati sendiri. ~sedang menanti keindahan yang datang menyusul dengan tabah. :)

thanks encek wan :)

Mohd Yusuf said...

knpa dgn nama sy sampai bleh mengimbau kenangan lalu? he3

s a r said...

ehehe..

nama seorang insan sebijik dengan nama kamu. kini, kekal di dalam memori semata :)

Mohd Yusuf said...

oh, ingatkan apa tadi... :D