Saturday, November 26, 2011

salam maria

Assalamualaikum...



"malang benar, seseorang harus menyeksakan diri sendiri kerana masa depan. Padahal, tiada siapa pun yang tahu sama ada dia ada masa depan atau tidak."


vs.


"Allah tidak akan mengubah nasib seseorang, kecuali orang itu sendiri yang mengubahnya."


~Salam Maria, fatimah busu, 2004


11 comments:

Pia said...

"assalamu'alaikum sar..lama betul tk masuk sini,almaklum ler tgh cuti skolah ni akak agak sibuk sikit dari hari2 biasa..semoga kamu sihat2 jer..Salam ma'al hijrah,dan selamat berhijrah..smga hijrah kita diterima allah.."

Kakzakie said...

Kena sentiasa mencari yg lebih bari dai yg lepas-lepas.... selamat menyambut ma'al hijrah dik...

Cik Gee said...

so true... <3

CikGu Ma said...

simple but meaningful=)
miss u sis....=)


jom baca =_~
sambutan sekadar adat atau penghayatan???

Pencari ALLAH said...

Naluri sudah mengiyakan tapi manusia tetap berfikir ada yang baik di sebalik setiap kejadian yang pangkalnya sudah tetap tidak baik.

fuad ansari said...

sungguh malang jugak jika seseorang yg berusaha utk masa hadapan dengan keyakinan bahawa masa hadapan di tangan mereka dan bukannya di tangan Allah... (",)

p/s: siapakah maria?? (",)

s a r said...

#kak pia

waalaikumussalam akak.
saya pun dah jarang ke blog akak semenjak bb kena sita. eheh. tak sempat nak pergi semua. alhamdulillah. sihat. akak pun. semoga sihat2 selalu akak sekeluarga inshaAllah.

salam maal hijrah kembali buat akak dan family. terima kasih kak. inshaAllah. :)


#kakzakie

ya akak. sebolehnya perlunya hijrah setiap hari. salam maal hijrah untuk akak dan keluarga. terima kasih kak. :)

s a r said...

#miss gee.

:)

#cikguma.

miss u too kak.
nantikan saya kak. nanti saya datang. hee.


#pencari Allah

erm, bila dari pangkalnya kurang nak baik, akibatnya dah tentu akan kurang baik juga kan. :)

s a r said...

#encik fuad.

agak malanglah jugak. terutamanya bila apa yang diusahakan semata-mata hidup di dunia yang belum tentu ada esoknya.

terima kasih kerana bertanya encik. hee.

maria?

Maria Zaitun. sbnrnya watak utama dalam novel Salam Maria yang agak beratlah jugak kot pada saya. Agak baik untuk yang membaca sebab banyak bagi kesedaran pada kita.

Watak maria Zaitun ni dicipta dari imej wali Allah terdahulu. macam rabeah al-adawiyah, sayyidah nafisah, empat wanita penghulu syurga, siti khadijah, mariam, bonda nabi isa a.s, fatimah al-zahra. menarik sangat. :)

Pencari ALLAH said...

yap. ALLAH dah bagi petunjuk. :)

s a r said...

sebenarnya kan? :)