Monday, April 9, 2012

Sah! Sah! Sah!

Assalamualaikum warahmatullahiwabarhakatuh.. :D
~bahagia benor bunyiknya nih. :P. 
~Again! entry repek rapu rapan nih!

Kisah di suatu hari....

Lil' Shah sedang menelek beberapa album kahwin ribu riban punya harga bersama si kakak, sambil mulutnya membebel itu ini bertanya tentang album tersebut.

Maka tibalah di suatu bab...

Lil' Shah said; "Alah..time aku esok2... takyah la memahal camni punya harga. Buat kenduri doa selamat je. Nikah tu je yang penting..."

Si kakak balas; "Alhamdulillah. InshaAllah berkat. Buat mana yang wajib je yang penting."

Lil' Shah sambung; "Hantaran 5k dah cukup."

Si kakak sikit terkejut dengan mata tak terkelip memandang; "Ai... 5k je?"

Dia jawab; "Alah...cukuplah tu. Lepas tu dulang hantaran pulak... Ada kunci rumah...kunci kereta.. iPad... bla..bla...

Si kakak bidas; "Huh! repek rapu lah engkau... berangan tak habis! taknak kalah!" 


***********************



~ Kata orang... ukur baju di badan sendiri kan... cari calon pun kalau boleh lebih kurang sama ajalah dengan diri kita. Biar tidak pula timbul sebarang ungkitan di kemudian hari... Kalau dah diri tu tak berapa nak ado..makanya, jangan pula selera...mak oi! nak AA sokmo. ~bukan aaron aziz. harap maklum. :P

~Takda ulasan lain dah yang nak diulas  sebab dah pernah ulas dah dalam label Jom kahwin yang lain. Hee...

Thanks for reading yep... :D

14 comments:

blogtilldrop said...

boleh jugak kat badan org lain kalau sama saiz..

eh salah ek??/

Kakzakie said...

Lil' Shah sayang oooii... sekarang 5K org dah tak cukup tahu. Beli set bilik pun dah lebih dari itu... ipad bagi tu org tak mintak tak payah bagilah hihi...

Kucing sar pun tahu ukur tapak kaki ye:)

hansuke said...

aku tahu AA tu ape, Ansuke Aroma kan..:D

bab kawin je ko ni, pi la nikah weii...eheh~

s a r said...

blogtlldrop>

eheh. boleh la jugak. :D


Kakzakie>

ahahaa.


hansuke>

suka hati la nak AA kamu tu. layaan..:P

p/a-ahaha mana boleh nikah. eggege :P

~PENCHENTA~ said...

Assalamualaikum kak SARkuuu... Haha. Sama lah otak saya ni pun kak. Hekk3. Fikir hantaran suami nanti nak mintak mesin basuh, oven, mesin jahit, etc etc. Baju ke, telekung ke, Quran ke, rasa dah tak perlu sebab saya lagi selesa guna yang dah jadi fevret ni ha. Hehe.

Kesian cik abang tu. Nak kena bagi duit hantaran lagi, nak kena siapkan rumah bini dan anak2 lagi. Hek. Jangan nanti kenduri 10 khemah, lepas kawin duduk bawah jembatan je sudahh~ Keh3

ghost writer said...

cukup-cukuplah tuh.. kasihan kat lelaki. :D

s a r said...

penchentaqu>

ahaha. amboi. nak bungkus camne hantran tu. ehehe.

tapi itulah yang biasanya apa yang jadi hari ni kan. kebanyakannya nak pastikan semuanya tu ada baru nak kawen, baru setuju kawen. kalau tak, perempuan tak pandang kan.. tu pasal la kalau boleh buat ikut rasa mampu je. tapi macam kata orang, ada duit, apa salahnya kan.

erm, tapi lepas tu jangan berungut la bila tetiba akaun kosong. ahaha

s a r said...

encik ghost>

ahaha. kesian tak kesian. biasanya lagi murah lagi syok ye tak. ahah :P

Cik Gee said...

erkkk... law lengkap pakej utk jadi isteri/suami yg solehah/soleh.. layak la kot nak berhantaran 5k.. tapi law tak... sedar2 sendiri je la.. haha. :)

maya amir said...

hehe.. memacam..skang barang hantaran pun dah canggih, x mcm dulu..skang helmet motor pun penah jadik hantaran..kekekek

s a r said...

cikgee>

hee.. sekarang siap ada hantaran ikut timbang kati cikgee. hee

maya amir>

betul tu. bukan helmet je. siap ada yang nak letak shaver pun ada. ahah.

dreamygirl said...

AA tu ape sar?betulla,ukur baju di badan sendiri..kenapa perlu hantaran mahal2,ak pon xpaham..aduhai,terangkan.hu2

s a r said...

maksud aku tulis AA tu maknanya.. nak yang terbaik ajalah. A+++

aku rasa la kan.. ada stgh org tu dah sememngnya terlebih mampu dan barang2 yang dijadikan hantaran semua memang dah biasa yang digunakan.

tapi pada mereka yang sememangnya duit tak bape nak ado! MUNGKIN mahu/malu if barang murah2. and MUNGKIN juga sebab tu dorang nak yang mahal2 biar orang tak mengata. tapi tu semua sebenarnya boleh timbul rasa riak dalam hati kan...

nurul said...

ye,itula,kalo aku kahwin nanti insya-Allahla jika umur panjang,ade jodoh kan,aku nak kahwin style akula,hehe..xmaula ikut2 kate orang,takut orang katela,nape xwat camnila..Niat di hati tu penting..Jangan masa kahwin hari bahagia mendapat dos2a sudah,,aku teringt ustaz don cakap,jangan pula masa kahwin itu dilaknat Allah,dibenci-maksudnye bile buka aurat,pembaziran semua....-)