Monday, December 5, 2011

Kaf ba rho kaf alif ta nun

Assalamualaikum...

"Apabila seseorang bertanya, maknanya dia inginkan jawapan. Orang yang bertanya itu juga akan bertanya kepada yang for sure tahu jawapan kepada persoalan yang ditanya. Dan orang yang bertanya juga tidak mungkin dan tidak akan sesekali bertanya kepada mereka yang memang langsung tak tahu jawapan kepada persoalan yang dibawa." ~kalau tanya jugak, buang ayaq lioq, buang masa pastinya. Kalau ada pun, mungkin ada udang di dalam perut ikan. :D

Moralnya....

Kepada pekerja2 di talian, mahupun kaunter pertanyaan. Jika ada yang bertanya akan perihal perkara2 yang sewajarnya anda kene/wajib tahu jawapan kepada soalan yang ditanya, maka jawablah semoleknya dan janganlah pula 'asal ado' je... Ikut daann  kepala sendiri je.., ikut emosi sendiri waktu tu je. Jangan ingatlah orang yang bertanya tu takda emosi pula. Silap hari bulan, tazkirah pendek dapat... Orang kata, Malu bertanya sesat jalan kan... :)

Tak sayang ke hilangnya keberkatan duit gajimu yang diterima saban bulan? Kalau dah nama itulah yang sewajarnya dipertanggungjawabkan, janganlah setakat nak berdehem di atas askelator. Jangan tanya kenapa, kalau setiap hujung tahun peratusan kepuasan pelanggan terhadap prestasi pekerja berikut jadi 'PERLU DIAMBIL PERHATIAN SANGAT SERIUS!'.


Sekian daripada 'CUSTOMER is Perasan RIGHT!' :P.

~ni perasan comel :D


p/s- Internet kekadang sangat menyusahkan! ~_~"

21 comments:

fuad ansari said...

sar nak tanya ape??

utk sar, sy bukak kaunter pertanyaan.. haa, cepat tanya.. (",)

CikGu Ma said...

mana nak berkat kalo dah berjaya pun dengan penipuan...

*orang mana ? =)

ghost writer said...

TINGKATKAN PRESTASI DAN BERKATKAN GAJI.

dah namanya kalau menjalankan khidmat haruslah memberi khidmat yang terbaik.

s a r said...

#encik fuad

~ahah. terima kasih encik kerana membuka kaunter di sini. hee..

saya nak tanya:

"kenapa kalau yang di talian/kaunter itu adalah lelaki dan si pentanya adalah perempuan, maka layanan yang diterima amatlah memuaskan.

"dan kenapa kalau di talian/kaunter itu adalah si perempuan, dan si pentanya adalah lelaki, layanannya juga superb."

"apa.... kalau sama jantina yang berurusan, perlu ke nak kena kasar2, layan macam nak taknak?"

Haish! apakah jawapannya encik fuad? :D

s a r said...

#cikguma

erm, tu la dia akak. rupanya banyak benor selingkuhnya dalam dunia ni kak. even kerja tukang sapu je. kalau dia tetiba nak bawak balik penyapu dengan niat nak pinjam je sebab kat rumah dia takda penyapu. ermm.. not gud jugak kan.

orang di talian kak. nasib baik tak nampak muka. hee.

s a r said...

#encik ghost.

ahah. saya suka motto tu encik ghost. hee.

itu yang sebaiknya. macam bak kata kawan saya apabila berjumpa dengan kalangan mereka ini;

mungkin tuntutan lahiriah dan batiniah tidak dipenuhi hari itu. hee. ~hipotesis ini langsung tak boleh pakai. :D

delarocha said...

mereka mahukan pekerjaan yang halal, cuma terlupa perihal keberkatan.

MUJAHID295 said...

sar mesti dah jadi mngse pengenaian kaunter urusan kn..sabar2,kene bersangka baik mugkin orng tu baru bercerai dan pasangan yg bru di bercerai tu muka lebih kurang mcm sar..hehe..jgn marah..kemungkinan tu mgkin ade...

s a r said...

#encik delarocha

erm, selalunya macam tu ler. asal boleh je. :)


#encik mujahid

~ahah. selalu sangat dah. tu yang kadang2 sesat jalan. hee.

yep. betul la tu. kena sangka baik. masing2 ada prob masing2 kan. tak boleh nak pk hati sendiri je kan. :)

saya rasa hipotesis kamu macam kawan2 saya la bila dorang kena benda yang sama. hee. topik utama yang dikaitkan mesti bab kahwin cerai. hee.

~PENCHENTA~ said...

Saya nak tanya.... Emm. Nak tanya.... Emmm. Emmm.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ahah. Okay tak gini?

s a r said...

amboi! banyak benor dot dot dot tu ha.. :D

kene sergah dengan pejaga kaunter/talian tu baru tau.. hee

Asakura said...

sar kena time jaga kaunter tu sama jantina kan...?

time sy plak, berlainan jantina, tapi layanan bleh tahan kesakitannya...hahaha tak tahu apa yang tak kenanya...Lepas nie, klau dtg kaunter tu, mesti nk jumpa penjaga kaunter laki je la...hahhaa

Pencari ALLAH said...

Usaha memperoleh makanan. Makanan menjadi darah daging, membawa kepada akhlak. Putaran tetap berulang, jika tiada perubahan yang baik dilakukan, pertambahan mazmumah berlipat kali ganda banyaknya.

Cik Gee said...

aha... mungkin bukan jodoh sar dpt operator yg cakap baik2. dan biasalah tu dlm kerja pasti akan ada emosi. selalu dlm hal ni, bila dah tak tahan terlepas jugak. jadi, mgkin kali ni, dah naseb badan call operator dan dia pulak tgh ke'angin'an.. hehe..

ada je yg cakap baik2, even sama jantina. tapi itulah, bukan takdir utk sar bertemu operator tersebut pd hari itu.. hehe...

Yatie Awang said...

betul tu...kadang2 pertanyaan kita dijawag sambil lewa aje...dah duduk tempat pertanyaan...kerjanya jawag je orang tanya...ni pakai2 emosi pulak..

s a r said...

#encik askura.

ahah. mana tau ni. hee.

erm sebenarnya tak kira jantina pun. kekadang salah timing agaknya datang time dorang tengah hangin satu badankan. makanya, layanan memang '1st clas' la. eheh

#pencari Allah.

erm, betul. bak kata sorang ustaz. akhlak anak2 juga terbentuk dari sumber rezeki yang kita dapat untuk membesarkan anak2. semua mempengaruhi. terima kasih pencari Allah. :)

s a r said...

#miss gee

ahah. mungkin jugaklah gee. tertulis pulahari tu terkena layanan 'terbaik' kan. terima ajalah. nak buat macam mana. memang bukan semua la yang macam tu kan. :)

#cik yatie awang

eheh, tu la pasalnya. tu yang saya kata. dah memang kerja, buat ajalah kan. kalau tak, tak payah la keje kat kaunter pertanyaan. hee

Kakzakie said...

Bukan saja tak berkat tapi tambah dosa lagi. Kecik hati yg bertanya kena juga ambil kira kan...

fuad ansari said...

andaikata lelaki membawa polariti cas positif dan wanita membawa polariti cas negatif..

menurut asas elektronik..

dua bahan yang mempunyai polariti cas yang bertentangan maka akan berlaku tindak balas tarik-menarik diantara satu dengan yang lain dan sebaliknya jika bahan dengan polariti cas yang serupa akan bertindak balas menolak sesama sendiri, kesan ini kelihatan sama seperti tindak balas kepada dua kutub magnet.

p/s: memandai je saya ni nak samakan manusia dengan magnet.. (",)

s a r said...

#kak zakie :)

haah kak. tambah saham free2 je.

#encik fuad

hee. thanks encik fuad kerana menjawab. memang selalu pun manusia ni disamakan dengan sifat magnet. realiti begitu yang banyaknya. :)

Ann Ishak said...

pernah hadapi masalah yang serupa tapi tak sama huhuhuhu