Tuesday, May 7, 2013

Takda sentimen politik di sini.

Assalamualaikum..

Di kala orang sibuk memperkatakan kehangatan PRU13 di sana sini, kutuk sana sini, hentam sana sini, aku serius demam yang langsung takda kena mengena dengan politik-politik ni semua. Atau mungkin kerana statement-statement yang dikeluarkan oleh orang di sekeliling yang tak puas hati sebab aku kelihatan bersendirian dan sering keluar berjimba bersama seorang hamba Allah bernama NURUL. ~ Dah dia je kawan yang sanggup layan kerenah aku.

Dua minggu lalu...

Alya, 16 (Bukan nama sebenar)

"Kak, bila nak kawen?"

Jay, 16 (Bukan nama sebenar)

"Akak, ada boyfriend?"

Shrvee, 15 (nama tipu)

"Kak, dah kawen ke belum?"

sar: Rupa orang dah kahwin ke?

Shrvee: Heeeeee.. Tapi akak kiut.

sar: ~_~" 

Seminggu lalu...

Paan,17 (nama timbangan)

"Akak dah kahwin ke belum?"

sar: Erk? Apa punya soalan kaw ni.

"Jawab je la dah ke belum?"

sar: Belum. 

"Tipu..."

sar: Hello! Single mingle hokeey! Dah dah. Jom masuk kelas. Banyak bunyik pulak dia. Huh! ~tak boleh bla punya budak paan..

"ohh.. maknanya akan anak kesayangan ayah lagi la.."

sar: semua ayah sayang anaknya la..

Alya, 16 (dia  lagi tanya..)

"Akak, bila nak kahwin?"

sar: Akak tak tahu la Alya.. Belum ada jodoh kot..

Petang tadi...

Alya & Jay, 16

"Kak, pernah kena tackle tak?"

"Apalah awak ni alya. Ada ke tanya Kak Sar macam tu..."

sar: ~thumbs up for u jay.

"Ala akak.. mesti pernah kena tackle kan.. kan.."

sar: Pegilah masuk kelas.. Sibuk je la.. 

*******


Moral of the story..

SEMUANYA MILIK DIA..

 :)

6 comments:

RuMaH TuA said...

Senyum & peace!.
(^____^)y

kak na said...

jodoh milik ALLAH
just tunggu dan lihat......
tp kena usaha jugak n doa
dan yang penting tawakkal
semoga yang terbaik datang jua utk masa depan yang cerah
gantungkan harapan setinggi langit,kalau tak dapat capai pun logik la kan sebab tinggi...fikir2 kan la ye anak2

s a r said...

InshaAllah kak. Rsenye klau jdoh tu dah dekat, kita boleh rse kut auranya. He.. but not for dis time. Kita akan lebih bersedia untuk ada komitmen jika kita mampu jga diri kita sendiri. InshaAllah lps tu baru boleh jga org lain. Ehehe.. thanks kakna.

the malay male said...

kenapa ramai tanya macam tu ye?

Pencari Allah said...

In sha ALLAH...

s a r said...

the malay male>

tu pun soalan tu. soalan yang takda jawapan. :)