Monday, March 17, 2014

Fahrin?

assalamualaikum.

alkisahnya begini. #semalampunyacerita

 friend quotes tumblr

Aku : Nurul, kita buat tak tahu je orang yang sibuk tanya bila nak kahwin tu.

Nurul : Haah. kita pun malas nak layan. Dah Allah tu tak bagi lagi, takkan kita desperate sangat. Tolonglah!

Aku : Betul. Kalau Allah nak bagi, tak payah tunggu esok, sekarang pun boleh. Tapi Dia tahu Nurul kita macam mana. Takkan Dia senang-senang nak bagi sedangkan Dia tahu keadaan kita sekarang ni. Dengan tak berhartanya. Diri sendiri pun tak lepas lagi, macam mana nak jaga orang lain.

Nurul : Betul. Cuma kita kekadang tak fahamlah orang sekarang ni. Lambat jodoh pun sibuk. Kita relax je, diorang yang pening. Haha

Aku : ~join gelak. haha.. 

Nurul: Tu la.. Kita ada suka orang, tapi orang tu pulak tak suka kita.

Aku: Haha. Oh.. ada suka orang. Siapa?

Nurul: Fahrin Ahmad. Kita dah lama tunggu dia. Dia je yang tak nak dekat kita.

Aku: Alaa.. nurul pun tunggu dia ke?

Nurul: Kenapa? sar pun tunggu dia?

Aku: Yela.. Dah lama tunggu dia. Kita tak sangka nurul pun tunggu dia.

~hahahaa. bergabung! Bergema satu kereta di malam hari. ~sewel

Aku : Nurul sanggup ke kita bermadu?

Nurul: Sar nak bermadu dengan kita ke?

Aku : Hahaha. Tak hingin ok! Nurul ambiklah dia.

..........

Saya belum sedia nak dapat payung emas. ~kekeke
sebab saya takmo hilang sahabat sebaik Nurul. Susah senang gembira gelak tawa nangis bersama.
takkan mudah hilang sahabat baik sejak berhingusan bersama-sama di sekolah tadika dulu. Takkan mudah. Inikan pula bila sahabat menjadi madu.

 friend quotes tumblr

Moga Allah berkati hubungan yang sedia ada ni hingga ke syurgaMu. Insya-Allah. Ameen..



6 comments:

Ann Ishak said...

nilai persahabatan lagi utuh :)

kak na said...

hehe ...kata anda ibarat doa

fuad ansari said...

madu lebah, selalu manis..
madu asli, kadang2 manis, kadang2 pahit.. ke mmmg asyik pahit je? hehe..

xpelah, makan madu lebah je lah nampaknya.. (",)

s a r said...

ANN ISHAK

insyaAllah. Ameeen.

KAKNA

haha. tang mana yang satu doa tu kak. eheh


FUAD ANSARI

Adehh.. tapi confirm tak diabetes kan.

tapi terlebih madu bukan jadi racun ke? hikhik

Liyana said...

hehe comel je

minda berbisa said...

Alangkah indahnya bersahabat...