Tuesday, June 4, 2024

Makngah ada 'crush'?

Salam. 

 "Makngah ada crush tak?" 

Soalan daripada budak umur 8 tahun. Hahah 

Aku tak tahulah dia faham ke tak makna crush tu. Tapi adik dia yang umur 7 tahun tu jawab, "crush tu pasal lelaki kan?"

hahah 

gila la 

Budak sekarang punya akal

Aku tak tahu nak gelak ke apa 

My crush is married. 

Tu jawapan aku.

ahaha

Gila.

Aku tak pernah sebut pasal boifren ke apa bende dengan famili aku

Takde

Tak pernah.

Kecuali, masa ada arwah nenek aku. Dia tanya, takde siapa-siapa ke? Entah sempat ke tidak nak tengok ko kawen.

Gitulah ayat nenek dulu. Itu jam aku study pun belum habis. Aku mengaku ada someone suka dulu.

Tapi aku tak tolak dia, tak juga kata ya. Berkawan la dalam 3 tahun juga.

Lepas tu, aku dapat tahu dia kahwin.

Tu je.

See? Bukan jodoh kan?

Allah uji perasaan je masa tu. Alhamdulillah.

Now, jangan ditanya, kamus cari pasangan dah lama tutup. Tak tahulah bila dia nak terbukak lagi haha.

okeyla.

tu je. 

Sekian.

No comments: