Friday, June 9, 2023

Keputusan darah

Salam.

Dah lebih 6 bulan, aku test darah lagi. 

Dia punya debor tu, Allah je tahu. Haha. 

Sepanjang perjalanan dan sebelum2 hari ni, aku tak senang duduk dah. Harapan tak jumpa doc yang kuat bebel. 

Alhamdulillah. Jumpa Dr. Vijay. Dr yang mula2 hari pertama buat check up, Dr yang demam tapi tunggu aku datang appointment cabut gelang covid dulu 😁

Walaupun lelaki, tapi boleh IN. 

Cuma tu la. Dia kata result sangat good. Bp tak good. Buat ECG, jantung ok. Nadi kemain laju. 

Dia tanya takut ke apa? 

Of course takut! Bukan takut jumpa dia. Takut result darah aku K.O. 
Nauzubillah. Cukuplah abah je. Aku kena sihat supaya boleh terus pantau abah walaupun takdela berfungsi sangat pun. Tapi more to... sebab takde sape boleh remind segala macam yang boleh dan tidak. Gitulaa.. 

Lagi satu, berat pun tak good. Bahana lepas raya. Kejap naik kejap turun. Lepas tu naikk banyakk balik. Hahah 

Tu je la. Dia suruh turun 3 kilo lagi untum next appointment. Eh banyak tuu.. 

Okla tu. Sebulan sekilo dia kata.

Ha yela. Tengoklah cemana doc. 😁

Okbai. 

~burung ni dah 2x nak bertelur kat rumah ni. Jarang2 burung liar tak takut orang. Selamba je buat sarang. Padahal banyak je pokok. 

No comments: