Tuesday, March 21, 2023

Moga Mokde sihat kembali ❤️

Salam. 

Laa ni terus tak boleh tidoq lepas balik dari rumah depan. Rumah mokde. 

Lepas dapat call dari cucu dia yang tak sekolah seminggu ni sebab nak pindah sekolah baru, baru nak katup mata mak aku sergah suruh teman dia pegi depan. 

Halahhh aku cakap. Kenapa mokde?

Hati tak sedap. 

Sampai rumah dia, macam panaaa tak sedar. Tapi buka mata. Tepuk2 tak nyahut. 

Sebab aku pernah hadap orang nazak, orang pitam sebab hipo, orang kena stroke, so macam2 dalam kepala aku. 

Lekas2 mintak cucu dia carikan mendealah test gula tu haa. Sebab tahu mokde ada diabetes. Kaki pulak luka tak baik2 lepas pijak paku. Dia pantang segala makan senab takut luka tak baik2. 

Boleh imagine tak, ko langsung tak ambik gula. Tapi ko makan ubat? Tak ke menjunam ko punya gula. 

Dah check. 1.6. Nahhh.. Sahlah dia hipo. 

Call ambulance. 

Si ambulance pulak lambat sampai. Anak lelaki dia pun sampai. 

Mak aku, Maklang mokteh semua try sudukan air gula. Tapi rasa macam dok kat tekak je. Gelegak je dalam tekak dia. 

Ah, seriau sungguh dengar. 

Sampai je si MA, on air gula. 10min macam baru dia sedar. Dia pandang muka semua orang. Tanya kenapa dia? Dia kat mana?

Legaaa. Alhamdulillah. 

Yang anak dia? 

Hurm.. nak cerita pun sakit hati. Pandai-pandailah handle mak ko. 

🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

Moga kita semua jadi anak yang BERHATI PERUT dengan mak ayah selagi ada nyawa. Hilang, takde ganti woi. 🥺

Moga mokde kembali sihat.
We're here for you mokde. 😔

🕌🕌🕌🕌🕌

Salam Ramadan! 


No comments: