Monday, January 4, 2021

#miloisthegelapcat

Salam. 

Selamat tahun baru. 

Masuk bulan ni, dah 10 bulan aku bela budak milo ni. Masa mula-mula, nampak jinak. Tapi sebab dari rumah lama dia, dia outdoor cat dan dia ni tak suka kena pegang atau peluk bagai...  Tiba kat rumah aku, dia jadi indoor. Bila siang in cage. 

Dia punya perangai buat aku give up nak bela sebab dia ni tak semena-mena boleh kokak orang. 

Pernah sekali saja lepaskan kat luar, tak memasal dia masuk kebun sawit apak aku nun masuk ke kewasan rumah jiran. Stokin putih habis tukar jadi hitam. Baru je nak basuh kaki dia, aku kena kokak dulu. Haihh

Tu belum kes dia jadi samseng kat rumah jiran sebelah. Kucing jiran aku pulak yang kena kokak. 😪

Dia punya scary si milo ni, macam kena rasuk. Dia punya gesel kat orang, lepas tu tetiba muka dia berubah. Time tu, ready la dia nak kokak tak memasal.

Demi menghilangkan perangai kokak dia tu, adik aku hantar sunat. Ngamuk dia dalam klinik aku jugak yang kena tangkap. 

Sekarang, dia okeyla jugak walaupun kekadang, dia tangkap2 kaki orang. Tapi tak macam sebelum ni. Cuma perangai jeling rumah sebelah je tak hilang. 😆 pantang keluar cage, laju dia melangkah. 

Ok. Tu je nak cerita makhluk hitam putih yang jadik family baru aku masa pkp hari tu. 😉 We call him Milo@Yo 😛

No comments: