Wednesday, February 13, 2019

Penakut

Penakut.

Salam.

Semenjak ketiadaan nenda tersayang, aku jadi seorang yang penakut.

Sebabnya, kalau semua ahli keluarga keluar, akulah peneman yang ada. Walaupun kadang-kadang, aku dekat rumah atas, nenek dekat bilik bawah, aku tahu dia ada.

Tapi semenjak dia takde, aku jadi penakut. Penakut yang tak pernah-pernah aku rasa sebelum ni. Tak tahu apa yang aku takutkan.

Kalau sebelum ni, pukul 2 atau 3 pagi mata aku masih cerah lagi. Tapi bukan sekarang. Aku jadi penakut. Pukul 11 malam aku mula resah nak tidur sampaikan semua kerja aku akan bertangguh.

Genap dua minggu nenek tinggalkan kami, aku terus jadi penakut. Setiap hari, setiap kali hari mula menginjak malam, aku resah sendiri. Aku jadi takut dengan malam. Tak tahu apa yang aku takutkan. Macam-macam aku buat untuk larikan perasaan tu. Tapi entahlah. Makin aku buat tak tahu, makin kuat rasa tu.

Hmm...

Kadang-kadang aku rasa, mungkin ni la rasa yang aku kena tanggung atas dosa yang ada. :'(


No comments: