Friday, January 25, 2019

25 Januari

Salam.

Selamat ulang tahun kelahiran buat mereka yang lahir pada tarikh hari ni.

Sebenarnya, dulu aku kaki ingat tarikh lahir orang. Tapi semenjak ada yang 'sound' macam ni bunyik dia..

"Kau tak payahlah ingat birthday aku. Sebab aku pun tak pernah ingat birthday kau."

Semenjak itu, habis semua birthday orang aku dah tak ingat dan sumpah betul-betul aku tak ingat termasuklah birthday kawan baik yang tak pernah mis aku wish. Dan sekarang, hari jadi family pun ada yang aku tak ingat. Haha

Selamat ulang tahun abah yang ke-63. May Allah bless you.

- walaupun sebenarnya aku tak pernah ucap depan-depan seumur hidup aku ni. haha. jangan terkejut. Aku bukan anak tak kenang budi. Dah budaya family aku macam tu. Tak pernah ada sambutan hari jadi sejak azali lagi. Nak ucap-ucap pun, memang jarang. Bila dah besar-besar ni je baru memasing nak ingat. tu pun wish dekat dalam whatsapp group family. eheh. Tapi aku tak kisah pun. Sebab biasanya mak aku akan jadi orang pertama wish birthday dekat semua anak-anak dia. 

Sebenarnya abah sejenis yang di atas. Sama ada dia betul-betul tak ingat birthday semua orang, atau dalam hati sebenarnya dia ingat tapi buat-buat tak ingat. eheh

Tapi yang selalu aku perasan, birthday dia pun dia tak ingat. Bila anak-anak wish, barulaa dia kalut nak pergi hidupkan lesen dia. haha.

Anyway, aku sayang abah aku. huu

Tu ajelah nak tulis.

Oh sebelum terlupa. Bila aku dah ada kakak ipar dalam keluarga aku ni, dia selalu wish birthday semua orang. Dia ingat semua birthday semua ahli keluarga aku and biasanya dia akan beli kek. Dalam erti kata lain, kaki beli kek la.

Ok sekian.

~Sorry. Takde gambar abah aku. Sekadar hiasan. eheh
Ni gambar masa 23hb Dis 2018  majlis cousin aku. 😉



No comments: