Monday, October 3, 2016

Sindrom kelip mata



Assalamualaikum

salam maal hijrah 1438 :)

Muga diberi kerahmatan lagi untuk tahun yang baru ni. Ameen Insya-Allah.

......
Sindrom kelip mata.

Yang sebenarnya mata kiri aku yang asyik tak berhenti nak berkelip. Tu yang aku panggil sindrom kelip mata. eheh.

Bukan sehari bukan dua hari. Dah dua minggu!

DIA kata, husnuzon. Bersangka baik. Tapi aku manusia biasa. Banyak dosa malah lagi kurang ilmunya.

Zaman sekarang pakcik gugel kan gelemer. eheh. Makanya, pakcik gugel kata, banyak sebab. Tapi aku nak fakta!

Antaranya STRESS! Yes. Seteress aku terima disebabkan masalah dalaman yang sebenarnya aku tak pernah mintak apatah lagi bayang. Demi DIA aku terima.

Lain sebab yang tak fakta, kata orang dulu2, akan sedih dengar berita buruk DSB. pergh! Ikut hati yang tak berapa nak tenteram ni, mudah je nak percaya. Semuanya sebab2 kebetulan yang dah selalu sangat. Memang akan ada berita tak berapa nak baik aku akan dengar. hmm..

Tapi entahlah. Nak diikutkan sepanjang sindrom ni, memang banyak berita agak kurang baik aku terima. Tapi aku percaya semua tu memang kebetulan. Kebetulan! DIA tau the best! Dan aku aje yang perasann terlebih.

Ok dah. Tu aje nak cerita. Sebab tengah taip ni, mata takde rasa nak kelip.

Bad news? Yep. :'(

Alhamdulillah. DIA masih bagi peluang untuk bernafas.


Image result for husnuzon tumblr


No comments: