Monday, September 23, 2013

Biar betul korang ni?

Assalamualaikum wbt. :)

Alkisahnya begini..

Tanjong (17), Intan (17), aku (hasil tambah =9)

Tanjong : Akak, hari tu kan, cikgu F tegur saya pasal baju masa dalam kelas akaun.

Intan : Haah kak. Hari tu, Tanjong pakai lengan pendek, lepas tu dia tegur. "Tanjong, lain kali datang kelas pakai baju lengan panjang erk."

Aku : Biar betul korang ni.

Tanjong : Betul kak. Hari tu, dia siap cakap yang dia takkan pilih perempuan macam kita kalau nak buat isteri. Dia nak isteri dia pakai sarung tangan, sarung kaki. Perempuan yang jadi bini dia, bukan untuk dikongsi.

Intan: Haah kak. poyo gila.

Aku: Erk? Biar betul korang ni.

Tanjong : Betul la kak. Takkan kita orang nak tipu plak.

Aku : ~sengih dah sebab macam tak percaya je. Tak sangka jumpa lagi lelaki yang macam tu di abad ini.. heee

Alhamdulillah.. Tahniah kepada sesiapa yang menjadi bakal isteri cikgu F. huuu





****
Moralnya.. Tutuplah aurat mengikut landasan yang betul. Sekian. :D


4 comments:

Ain Noraini said...

alhamdullilah...ada jugak yg menegur supaya pakai lebih sopan..

Kirito Asuna said...

Assalamualaikum... Semoga SAR pn dapat mcm cikgu F...amin

s a r said...

waalaikumussalam.

semoga Allah izin. InshaaAllah :)

Cik Gee said...

Alhamdulillah... ^^