Sunday, January 16, 2011

Laksam


Sedang aku belek2 buku resepi yang mak aku pinjam, tiba-tiba nampak pulak Laksam.

a: "mak kita nak buat laksam la arini"
m: "buat la. nak guna ape je? nanti mak beli sekali"

a: Key and Rel balik pukul bape?

m: Balik petang sikit.

a: oo. sempatlah kita buat dulu. hehe.~berkobar2 dah.

waaaa. First time buat laksam. My favourite food! hehe. Dah lama nak buat, tapi arini baru betul2 nak buat. Hehe.

Komen adik-adik aku Rel, Shah dan Key also my mom and Nenek;

S: weh, sape buat ni? sedap ar kuah.
a: haha. aku la masak. haha.~2x bahagia dah aku. ngee.

R: uit, apsal rasa lain sikit ni. tak sama pun dengan along beli.

a: memang la tak sama. ni aku buat ikut cara aku la. haha~sukati aku je tukar sikit resepi. ngee.
S: weh, apsal yang putih ni keras sikit la.
a: ala. aku terlebih masak agaknya. boleh la jugak tu.
M: boleh la ni. same jugak dah ni yang beli tu.

a: haha. same je la. keras sikit je. agaknya tepung kene cair sikit lagi.

S: weh, jom kita buat bisnes kat sini la.

a: hahaaha

M: hahaaha

N: ha. boleh la di makan ni.

a: haha. ~asek gelak je aku. hehe


Key pulak terus je makan tanpa kata. ~hehe. sedap la tu. haha.
Shah siap tambah lagi. Bro, langsung tak makan sebab dia kalau bab2 adik-beradik laksa memang dia tak pandang pun. Abah pulak, tak sihat arini maka dia tak makan lagi. Tapi tadi dia sibuk gak tanya aku masak apa. Nenek tadi makan jugak tapi dengan kuah je.

hmm. Lepas ni rasa macam nak try masak nasi kerabu pulak. haha. giler favourite jugak tu. hehe. Tunggu green light and cari barang2 dulu. ~_~

8 comments:

sePatu~gadIs~ said...

wow... nyummy.. bak le cket!!!..
dlu ak igt g.. mak angkt ak bli kan ak laksam.. perkenalkn kt ak.. ko igt x what sar?? mak angkt ak pn latipah yg baik hati.. ohhh sungguh rindu... ak dlu2 xreti mkn bende alah ni.. dier lak dh ssh pyh bli nk bg ak mkn.. tp ak xmakn sgt pn.. sbb rse nk munth... sbb laksam ni berlemak.. kuah cket x cam laksa... heee tp tu dlu.. skrg ak bley time.. s0dap aje... skrg ni kire dh bijak merase... ahahaah. ak pn bru je wt kek batik.. igt nk p0st.. tp xjd... nape tah.. heeee.. sbb mls nak capt pic.. ahaha beb kasik le menu kt ak.. smtra xkeje ni.. kut2 le rjin nk buat... ahahha.. tp yg makan nye spe tahla..xpe2... cube dlu

s a r said...

hahaha.. beb.,
ape plak x ingt. mak angkt kaw la terbaek beb.
melarikan kita dr program sbb g jln2.. haha
sbb dia jugk la aku suke laksam beb.
first time mkn dulu, mmg rse len mcm ckit.
tp ble mkn lgi, bley trima dah.
nasi kerabu pun cmtu gak.
aku rse dduk dkt smgu kat klntan la buat aku suke kot sume mknn sana, cuma yg manis2 tidak lerr.
kecing manis oi.. haha
resepi nant aku kasi kaw kemudian beb.
aku send by email nant eh.
kek batik? hmm. lme gak xmkn weh.
len kli wat byk pos sikit beb. haha.
yg ni aku tak boley nak post. kuah nye nant kene wat len mcm plak.. haha

sePatu~gadIs~ said...

AHAHAHAH yeke?? tulah.. mane ak nak crik mak angkt ak tu.. pic pn xde.. ak cume igt.. name dier latifah binti danial(nme danial tu.. xslp ak ma ak pnh ckp.. nme dier srupa ngn nme dato yg kte p umh dier ari2) waaaaaaaaa sgt2 merindui saat2 kt bachok tu... xigt dh nme kg ak.. hik3..
ok!! beres... nt gtaw ak pe cre2... hik3..

s a r said...

weh aku dah ksi email dah kat kaw.
nnt pe2 hal kaw call je la aku.
hmm.. tu la psal beb.
ade rezki kt g sne ar beb. nak x?
aku pn dh lost contact dh dgn parents agkt aku tu. hee
tringin nk pgi lgi beb.. hee

Anonymous said...

bole la kawen ngan org timor

sePatu~gadIs~ said...

ala... cmne ak nk g.. ak dh xde no nye.. tah cmne la adk2 angkt ak tu.... rindu lak kt deme.. mesti cntk n ensem dh skrg... lmenye.. 6tahun berlalu.. kejap je rse..... yg ak taw ma angkt ak tu dh ddk kt are lapangan terbang tu.. lupe lak nme kwsn nye..

s a r said...

Anonymous~

cehcehceh.. cyap sruh kwen org pntai tmur plak kaw eh.. ;p

sepatu~

aku pun xde gak la contct no fmly agkt aku tu. hilang dah.
mak angkt kaw dh pindah plak ke?
hmm. mmg lme dah beb.
xpe la beb. ade rezeki kt pgi la sana. hee..
tringin nk pgi lagi.
susu lmbt plak lgi kwen. haha
klau bachok tu, aku rse elok kt redah je. haha.
klau sesat, kt cri je ruma dato' tu.. haha

sePatu~gadIs~ said...

ahahah tulah.... xigt lgsg lak nme kg... asenye ade 13 nme kg kot... tu yg smpe xigt ape2... yela... ma angkt ak tu pndh lme dh... pengkalan chepa.. xtaw la mane ak dt taw.. lupe sih... huuu. xde no kontek ke ape.. yg ak taw.. no dier dlu dekat2 no mxs 1st ak pakai.. 0179.... lg xtaw.. hik3... pyh le nk crik..

pssst>> kot le jdh org sne kan. hahahah tp kene crik cal0n2 le...