Thursday, December 13, 2018

Keluh rakyat Malaysia

Assalamualaikum.

May Allah bless you always. Ameen insyaAllah.

.........

Ini kali, nak cakap pasal suara rakyat. Akulah rakyat tu.

Naik penat hari-hari bukak fb or whatever, tak sudah-sudah dengan isu yang libatkan kerajaan baru hari ni. Aku tak minat politik dan tak pandai pun bab2 politik ni sebenarnya. Tapi bila baca komen nitizen akan sesuatu isu, memang haruuu...

Sebab apa? Sebab haruu dengan perubahan yang dibuat untuk pulihkan ekonomi negara. Katanyaaa laa... Tak tahu nak cakap macam mana, tapi mostly tak puas hati.

Dan aku sendiri kekadang pening dengan apa yang dah jadi sekarang ni. Rasa macam dah dekat sangat dengan kiamat. Aku ingat mati aje. Sebelum mati, aku harap boleh selesaikan semua hutang. Tu aje aku tahu.

Lepas satu kes, satu kes yang berbangkit. Nak marah pun tak guna sebab yang atas2 dan lagi bijak pandai tu takkan dengar pun suara rakyat marhaen macam aku ni.

Aku cuma doa, Allah masih sudi nak lindungi kita semua dari segala-galanya.

hm..

No comments: