Thursday, October 28, 2021

Seekor tebuan

Salam.

Haa. Seekor tebuan. 

Tak taulah apa masalah dia. Semalam petang, aku tak masuk bilik. Last keluar bilik lepas pukul 3 lebih. 

Tapi pagi ni, aku buat operasi tukar cadar plus basuh segala kain yang ada sekaligus kemas rak yang ada, aku jumpa sarang tanah tepi tingkap. 

Tak sempat fikir panjang, laju je tangan aku pecahkan tanah yang sebesar ibu jari tu. Tapi tak lama lepas tu, naahh.. Sekor tebuan besaq maii terbang2 slow masuk. 

Dia tercari-cari sarang yang aku pecahkan tu. Punyalah lama sampai ganggu aku yang tak habis mengemas. Patutnya, dah tak jumpa tu, blaa je la kan? Dia dok terbang2 lagi. 

Aku standby dah batang penyapu. Niat dalam hati nak tepuk je dia kasi k.O. Tapi hati aku cakap, karang geng dia maii ramai2 macam mana pulak? 😆 

Aku pun okla. Tak jadi. Sebab separuh hati lagi kata, dia pun makhluk tuhan. Kalau takdirkan ko kena sengat dengan dia nanti and ko terus k.O macam mana pulak? Sampai situ aku fikir bila mengenangkan ada lagi urusan2 yang aku tak selesaikan kat muka bumi ni. 😔

Okla. Aku tunggu sampai dia cari puaskan hati dia. Tapi pulak, dia macam cari port lain. Ahh ni sudaa lebeh. Aku sergah sekali, dia macam terkejut lepas tu terus terbang keluar. Merajuk ler tu kena sergah. Terus dia tak maii dah 😆😆😆

Tu je la kisah pasal seekor tebuan. 

~ 251021

No comments: