Friday, November 12, 2021

Day 6 _covidjourney

Salam.

Alhamdulillah. Masih diberi kesihatan yang baik.

Hari mula2 je demam, batuk, selsema, susah nak tido.

Alhamdulillah. Berkat doa, semua dipermudahkan. 

Cuma tula. Kahak kemain jahat susah nak keluar sampai suara pun tukar. Tapi takpela. Asal tak batuk sampai tak boleh tido. 

Rezeki Allah bagi kena covid. Jadi tahu semua benda. Kenal perangai orang sekeliling. Mana kawan mana lawan. Semua tu rezeki. 

Cuma bersisa juga rasa kecewa yang jadi asbab. 

Tapi takpelah. Semua pun dah ketentuan. Masa dapat tahu aku positif, aku dah ready. Sikit pun aku tak sedih. 

Yela. Masa mula2 dapat tahu mak dengan adik positif, penat aku nangis. Selang 3 hari, abah dengan adik ipar aku pulak. Nangis lagi. 

Time buat rtk aku positif, alhamdulillah tenang. Yang jadi tak tenang, darah aku la. Haha. Doc suruh on ubat bp dahhh. Tu aku sedih. Tapi aku reda jugak. Sebab dah setahun lebih. Doc suruh aku control makan. 

Tapi sebab jenis memang angan2 mat jenin. Dua minggu control. Lebih tu aku bedal je walaupun sebenarnya aku bukan jenis makan banyak. Tapi mungkin sebab aku jenis masak nak sedappp je. Haha. 17hb potong gelang, lepas tu aku dah nak kena refer ke klinik. Okla. Reda lagi 😊

Siapa yang baca, doakan kesejahteraan family saya. Moga diberi kesempatan lagi untuk melunaskan urusan2 yang belum selesai kat muka bumi ni. 

Terima kasih 😊

*next time aku share rawatan yang mampu aku buat sepanjang kuarantin kat ruma. InsyaAllah. 😊


No comments: